L’EMP-M contempla la cerca, selecció, disseny i adaptació d’activitats i materials que permetin el treball conjunt de música i matemàtiques a l’escola. Així mateix, treballa en el disseny de cursos de formació per a mestres en la línia del projecte.
Paral·lelament, s’impulsen estudis i recerques a l’entorn de la temàtica i del projecte.
Per tal de realitzar tot aquest treball, s’estan duent a terme distintes iniciatives que a continuació desglossem:
- Grup de treball de mestres
- Formacions i assessoraments en escoles
- Tallers
- Treballs de recerca o aprofundiment
Finalment, també cal destacar la incidència del projecte en la docència universitària.
GRUP DE TREBALL
El curs 2014-15 s’ha creat un grup de treball de mestres que està previst que estigui actiu també el curs vinent. Aquest grup té el reconeixement de l’ICE de la UAB i està coordinat per Cristina González i Montserrat Prat.
Els seus objectius són:
- Discutir i valorar les possibilitats que té treballar la música i les matemàtiques de manera conjunta a les escoles de Primària de Catalunya.
- Recollir, elaborar i experimentar activitats, materials i metodologies didàctiques vàlides per a les finalitats del projecte.
En formen part mestres de música i tutors de Primària de les següents escoles:
La Muntanya. Aiguafreda
Maristes Champagnat. Badalona
Pere IV. Barcelona
El Prat I. El Prat de Llobregat
Pereanton. Granollers
Cultura Pràctica. Terrassa
Credv-ONCE. Barcelona
ASSESSORAMENTS I FORMACIONS EN ESCOLES
Curs 14-15
“Utilització de recursos musicals per treballar la competència matemàtica”. 30h. Escola Jacint Verdaguer (Barcelona). Formadors: Albert Casals i Montserrat Prat.
Curs 15-16
“Combinant música i matemàtiques des d’un enfocament competencial”. 4 tallers de 15h. Escola Malagrida (Olot). Formadors: Albert Casals i Montserrat Prat.
TALLERS
Curs 14-15
I Taller Musicomàtics. 4h. Universitat Autònoma de Barcelona. Formadors: Albert Casals, Cristina González, Montserrat Prat i Laia Viladot.
TREBALLS DE RECERCA O APROFUNDIMENT
Curs 2014-15
- “Formació de mestres per a la integració de música i matemàtiques”. Treball de recerca de màster. Estudiant: Berta Rodríguez. Directors: Laia Viladot i Albert Casals.
- “Disseny, aplicació i anàlisi d’una intervenció a 3r de Primària en el marc de l’EMP-M”. Treball de Fi de Grau (Educació Primària). Estudiant: Maria Palou. Tutor: Albert Casals
- “Anàlisi de la implementació d’activitats de l’EMP-M a Cicle Superior de Primària”. Treball de Fi de Grau (Educació Primària). Estudiant: Blai Belbel. Tutor: Albert Casals
DOCÈNCIA DE MÀSTER
Curs 2014-15
“El projecte EMP-M”. 4h. Màster Innovació en Didàctiques Específiques. UVic. Professora: Montserrat Prat.
Retroenllaç: Tres activitats il·lustratives | Musicomàtics